Der Zusammenbruch der DDR und der Mauerfall kamen völlig überraschend, Kohl nutzte die Gunst der Stunde und leitete die deutsche Wiedervereinigung ein. Das ist die offizielle Lesart - bis heute. Dieses Buch macht mit dieser Kohl-Legende Schluss: Die Hauptakteure der Wende wurden keineswegs von den Geschehnissen 1989 überrascht. Vielmehr war sie das Resultat langjähriger konspirativer Verhandlungen und geheimdienstlich gesteuerter Aktionen zwischen West und Ost. Bereits Anfang der 80er-Jahre finden Geheimgespräche über eine größere Öffnung der Mauer statt. 1983 vermittelt Franz-Josef Strauß der wirtschaftlich angeschlagenen DDR einen Milliardenkredit und unterminiert damit diese Sondierungen. Doch das bringt nicht dauerhaft Hilfe: 1986 errechnet das Ministerium für Staatssicherheit in einer Studie den wirtschaftlichen Zusammenbruch der DDR in spätestens vier Jahren. 1987 signalisiert Gorbatschow Kohl eine Lösung der deutschen Frage. 1988 wird Kohl der erste Vorschlag gemacht. Doch de...
The research presented in this volume suggests that divergent thinking is an important component of the creative process. Divergent thinking tests are probably the most commonly used measure of children's potential for creative thinking. There are a number of unanswered questions about children's divergent thinking and creativity which are answered throughout the volume and may be identified as themes in the research. The first theme is that the capacity for divergent thinking may not be normally distributed across all levels of ability (a relevant premise is that creative abilities are not evenly distributed across domains of performance and achievement). A second theme is that divergent thinking is influenced by the conditions under which it is assessed. A third theme of the book is methodological; several chapters explore existing evaluations of divergent thinking tests. A final theme is that divergent thinking is important for both basic and applied research. From the perspective of basic research, the divergent thinking model offers an empirically supported view of a cognitive process. From the applied perspective, divergent thinking can be viewed as one component of giftedness and predictive of several expressions of real-world creativity.
Product details
- Paperback | 212 pages
- 160.53 x 228.6 x 16.51mm | 317.51g
- 01 Jan 1991
- ABC-CLIO
- Praeger Publishers Inc
- Westport, United States
- English
- 0893917168
- 9780893917166
- 1,863,231
Download Divergent Thinking (9780893917166).pdf, available at ebookdownloadfree.co for free.
Comments
Post a Comment